Klachtenregeling

Bij Lean Clinic streven we naar de hoogste kwaliteit van zorg en dienstverlening. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent. Uw feedback is voor ons van groot belang om onze zorg continu te verbeteren.

Interne klachtenbemiddeling

Mocht u niet tevreden zijn, dan stellen wij het op prijs als u eerst contact met ons opneemt. De ervaring leert dat een open gesprek vaak de snelste weg naar een goede oplossing is. Door goed naar uw verhaal te luisteren, kunnen we samen op zoek naar een passende oplossing. Als wij niet weten dat u ontevreden bent, kunnen wij geen actie ondernemen.

U kunt uw klacht of opmerking bespreken met uw behandelend arts of coach via het platform. U kunt ook contact opnemen met ons via contact@leanclinic.nl.

Externe, onafhankelijke klachtenbemiddeling

Komen we er samen niet uit, of wilt u uw klacht liever aan een onafhankelijke partij voorleggen? Lean Clinic is, conform de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz), aangesloten bij een erkende geschilleninstantie en een onafhankelijke klachtenfunctionaris via Erisietsmisgegaan.nl.

De klachtenfunctionaris kan bemiddelen tussen u en Lean Clinic om tot een oplossing te komen. Deze persoon is onafhankelijk en uw informatie wordt vertrouwelijk behandeld.

De procedure

  • Wij streven ernaar uw klacht binnen 3 weken na ontvangst op te lossen.
  • Voor een gedegen onderzoek kan het noodzakelijk zijn uw medisch dossier te raadplegen. Hiervoor vragen wij altijd vooraf uw schriftelijke toestemming.
  • Is uw klacht complexer en is er meer onderzoek nodig, dan informeren wij u hierover. De behandeling kan dan langer duren, maar we houden u op de hoogte van de voortgang.
  • U kunt zich tijdens de procedure laten bijstaan door een derde partij. Eventuele kosten hiervoor zijn voor uw eigen rekening. De klachtenregeling zelf is kosteloos.

Geschilleninstantie

Indien de bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet tot een bevredigende oplossing leidt, kunt u het geschil voorleggen aan de landelijke Geschilleninstantie Zorg, die een bindende uitspraak doet. Ook dit verloopt via Erisietsmisgegaan.nl.

Contact

Voor vragen over deze klachtenregeling of om een klacht in te dienen, kunt u contact opnemen via:

E-mail: contact@leanclinic.nl

Laatst bijgewerkt: 23 juni 2025